Benátská noc 2010: plnoletost v plném proudu

ART Čtvrtek, 12. srpen 2010 @ 12:20   |
Petr
  |

Stratovarius

Na den, kdy vám bude 18, se těšíte celou pubertu. Na 18. ročník se těšilo celý rok přes 30.000 fanoušků. A taky, že to na průběhu festivalu bylo řádně znát! Proto uznáte, že na místě nemohli chybět naši redaktoři, aby mohli přinést osobní názory nejen na jednotlivé kapely.

Večírek k oslavě plnoletosti začal již ve čtvrtek. Naladit vás mohly tuzemské kapely prvotřídní úrovně v čele s Dymytry, Turbem a Alešem Brichtou. Role zahraničních umělců se ujali slovenští No Name, na které si po předchozím Kamilu Střihavkovi počkalo značné publikum. Konkurenční EVROPA 2 stage vsadila na osvědčeného moderátora a stále populárnějšího DJ Pavla Cejnara s propracovanou laser show. Celá naše redakce si zpříjemnila pocity po rockovém nářezu a mohla se uvolněně přesunout z baru do hotelového pokoje. Celkově se počet prvních oslavujících přehoupl přes 3000. To považujeme za velký úspěch!

Arakain

Skutečně první festivalový den začal tradičně v pravé poledne a více než dobře se ho ujali Airfare společně s O5&Radeček. Arakain, Sto zvířat, Čokovoko. Každý fanoušek si zaručeně našel svůj žánrový koutek. Metal, Ska ale i posledně zmiňovaný omyl moderního pojetí avantgardy.

Do skvěle našlápnutého odpoledne se v podobě energetické bomby dostala i v našich zemích znovu objevená star Marta Jandová se svou německou formací Die Happy. Vystoupení pojala formou školní hodiny a výuka pod jejím vedením měla zvláště u mužského osazenstva velký ohlas. Nejenom, že rozhýbala i zadní část tisícového publika, ale obdržela několik více či méně propocených pánských triček. To vše na slova o tom, že při koncertech na německém území chytá pouze podprsenky, které jí ale většinou co do velikosti nejsou.

Die Happy

Ve stejný čas začali okupovat WIGWAM stage diskotékoví králové Cocotte Minute. Nové album, ale i staré pecky fanoušci znali natolik, že nebylo třeba připomínat text.

Když slovenský bard s kokainovou minulostí rozvážně na melodie svého nového singlu Už vstupoval na podium, cosi nepopsatelného se objevilo v našich srdcích. Obrovské charisma zpěváka vybudilo hned od prvních kroků ruce i nohy fanoušků jeho tvorby. Díky novému albu se opět objevila alternativní stránka v lehce elektronickém podání. Skladba „Po schodech“ byla jasným důkazem směřování dalšího osudu kapely.

Richard Muller

Benátská noc se letos mohla pyšnit jedním velkým poprvé. A sice úplně první návštěvou irského blues-rockového kytaristy Garyho Moore v České republice. Jeden z největších headlinerů letošního ročníku začal svou show na ORESI stage těsně před desátou hodinou a publikum nažhavil svým známým hitem Over the Hills and Far Away. Irské melodie a rockový zvuk přilákaly spoustu návštěvníků, kteří tak měli poprvé možnost vidět kytarového mága naživo. A bylo se na co dívat, nepřílišnou komunikaci totiž hudebník vynahrazoval publiku skutečně dechberoucí hrou, zazněly skladby jako Out In The Fields, Still Got The Blues, Empty Rooms či Thunder Rising, kde Garymu zdatně sekundoval kytarista a klávesista Neil Carter. V závěru jsme se dočkali i 30 let starého hitu Parisienne Walkways. Garymu se dostalo uznání v podobě bouřlivého potlesku a v mnohých přítomných i příslibu, že na jeho příštím koncertě u nás ho opět rádi podpoří.

Gary Moore

Ten, kdo chtěl na Benátské noci okusit pravou metalovou nálož, si nenechal ujít finskou kapelu Stratovarius hrající hned dvě odnože – Speed a Power. Těžko říct, kdo si koncert užíval víc, jestli fandové, nebo samotná kapela. Ale nekonečná energie vibrující mezi pódiem a publikem se dala krájet. Do teplého letního večera vnášeli mrazivou atmosféru severské zimy a hned na to publikum rozehřáli hity jako Black Diamond nebo Eagleheart. Skupina dokázala, že právem patří ke skandinávským metalovým legendám a určitě si nenechá ujít možnost českému publiku zahrát znovu. My jsme si nenechali ujít ani možnost získat od dlouhovlasých členů autogram a to exklusivně pro BiN Magazine!

Stratovarius

Nebyla by to silná sobota, kdyby nenastoupily známé tváře. Anna K otevřeně ukazovala následky průběhu léčby rakoviny a dokázala, že i tak silná nemoc nezvítězí nad zdravým duchem a dobrou náladou. Energický vůdce skupiny MIG21 Jiří Macháček nastoupil v rozhalené košili, která se ke konci rozepnula úplně. Aby toho nebylo málo, burcoval fanoušky zajížděním své ruky do míst určených pro jemné zacházení. Nemějte obavu, jedná se o nacvičené gesto. Škoda, že jej nepoužil také při karaoke duetu s hercem Judem Law na 45. Karlovarském mezinárodním filmovém festivalu.

Mig 21

Poté už norská kapela Sirenia hrající symfonický gothic metal představila novou zpěvačku španělského původu Ailyn, která zazpívala nejen dřívější písně, ale i repertoár z alba The 13th Floor šitý přímo jí na míru. Dočkali jsme se tak působivého přednesu a profesionálního výkonu ze strany kapely. Co trochu kazilo dojem celého vystoupení, jež se odehrávalo v zastřešené WIGWAM stage, byl zvuk. Ze začátku jsme zpěvačku skoro neslyšeli, naopak zbytečně předimenzované byly bicí. V druhé polovině se zvuk již srovnával a ke konci to vypadalo tak, jak mělo celou dobu. Stejné to bylo s publikem. Nejprve poměrně vlažně přijatá kapela rozproudila svou hudbou krev v žilách fanoušků a Ti pak skandovali do samého konce, neodešli ani bez přídavku. Sirenia ukázala, že z její strany se máme ještě určitě na co těšit!

Sirenia

Nejvíce očekávaná kapela Kabát přilákala na sobotní den oslav bezmála zbývajících 13.000 fanoušků, kteří oproti minulému ročníku chyběli. Dokonalá scéna se světelnými efekty včetně plamenů a obrovské obrazovky umocnila hudební zážitek a neskutečných 30.000 fanoušků si tak mohlo vychutnat svou nejoblíbenější domácí formaci. Jediné letošní festivalové vystoupení této skupiny tak splnilo svůj účel více, než dobře!

Kabát

Xindl X, Gaia Mesiah, Škwor a nebo kultovní Doga ozdobili dojezd plnoletého mejdanu. Čas mezi vystoupeními jednotlivých kapel zpříjemňoval návštěvníkům jako obvykle doprovodný program v podobě tradiční „neckyády“ na protékající Jizeře, anebo fotbalového zápasu rockerů.

Nezbývá, než poděkovat organizátorům za hladký průběh, skvělou organizaci i moderování jednotlivých autogramiád a vystoupení, včetně doprovodného programu či soutěží z řad známých firem jako například HTC. Další ročník už má známé datum a proto doufáme, že i Vy se pojedete přesvědčit, že na Malé Skále to skutečně žije!

Na článku dále spolupracovali: Anette

Photo Benátská noc, copyright 2010